Welcome to our glossary.
We are passionate about making insurance simpler and easier for everyone to understand. So we thought it would be helpful to explain some of the unfamiliar terms that we have to use to ensure we are accurate.
We would love this to become the most comprehensive glossary in the industry so if you spot a term not listed here, please send a note to insurancemadesimple@manulife.com
Simplifying the language we use is critical to our mission. We found that we couldn’t avoid using some technical terms because it’s the language of our industry and changing them might cause confusion. Instead, we have explained each using plain language. This glossary is intended to help you understand insurance terms which may be confusing or complex. It isn’t intended to replace conversations with our agents or partners, who are equipped to help you make the right decisions for your needs.
The information you gave to buy a policy. We will assess the information on your application to accept it or not.
သင့်အနေဖြင့် ပေါ်လစီတစ်စောင်အားဝယ်ယူရန်အတွက်ပေးသော အချက်အလက်များဖြစ်သည်။ ကျွန်ုပ်တို့ဘက်မှ သင်၏လျှောက်လွှာကို လက်ခံအတည်ပြုရန်/မပြုရန်အတွက် သင်၏လျှောက်လွှာပါအချက်အလက်များကို အကဲဖြတ်သွားမည်ဖြစ်သည်။
This is the age at which you're able to take action; for example to withdraw funds or receive benefits. We calculate this as your current age, based on your nearest birthday.
This feature allows you to stay covered even if you have missed a premium payment. The money and interest are deducted from your cash value, which means that your benefits will be reduced if you don't restart your payments.
အဆိုပါစနစ်မှာ ပရီမီယံကြေးပေးသွင်းရန်မေ့လျော့သွားချိန်တွင်လည်း သင့်ကို အာမခံ အကျိုးခံစားခွင့်မပျက်သွားစေရန် ကာကွယ်ပေးထားမည်ဖြစ်သည်။ သို့သော် ပရီမီယံကြေးငွေ နှင့်အတိုးများကို သင်၏ ပြန်ရနိုင်သောငွေတန်ဖိုး (Cash Value)အတွင်းမှ အလိုအလျောက်နှုတ်ယူထား မည်ဖြစ်ရာ အကယ်၍ ပရီမီယံကြေးကို ပေးသွင်းခြင်းမရှိခဲ့ပါက အာမခံအကျိုးခံစားခွင့်ထဲမှ နှုတ်ယူထားမည်ဖြစ်သည်။
This is an accelerated payout enabling the policy owner to receive the same before an event of death. The death benefit of the base plan is thereby reduced to the extent of the accelerated payout made.
This is the primary policy and a rider may be attached to it.
၎င်းမှာ ပင်မပေါ်လစီတစ်ခုဖြစ်ပြီး ၄င်းအပေါ်သို့ ထပ်တိုးအစီအစဥ် ‘rider’ ပူးတွဲထားနိုင်ပါသည်။
This refers to someone who is entitled to receive money from an insurance policy. There are two main types of beneficiaries - primary and secondary.
For example, Ko Aung takes a life insurance policy. He selects his wife as the primary beneficiary and his only child, Maung Maung, as the secondary beneficiary.
When Ko Aung passes away, his wife is entitled to receive the proceeds of the policy (or the 'death benefit'). If she has also passed away then Maung Maung, the secondary beneficiary, is entitled to the death benefit.
အကျိုးခံစားခွင့်ရှိသူဟူသည်မှာ အာမခံပေါ်လစီမှ အာမခံလျော်ကြေးငွေအတွက် လက်ခံခွင့်ရှိသူကို ရည်ညွှန်းသည်။ အကျိုးခံစားခွင့်ရှိသူနှစ်မျိုးရှိပြီး အဓိကနှင့် ဆင့်ပွား ဟူ၍ ဖြစ်သည်။
ဥပမာ - ကိုအောင်က အသက်အာမခံပေါ်လစီတစ်ခုကို ဝယ်ယူလိုက်ပြီး သူ၏ ဇနီးသည်ကို အာမခံအကျိုးခံစားခွင့်ရှိသူ (အဓိက) အဖြစ် ရွေးချယ်ကာ သူ၏ တစ်ဦးတည်းသောသားဖြစ်သူ မောင်မောင် ကိုမူ အာမခံအကျိုးခံစားခွင့်ရှိသူ (ဆင့်ပွား) အဖြစ် သတ်မှတ်ရွေးချယ်ထားသည်။
ကိုအောင်သေဆုံးသွားချိန်တွင် သူ၏ ဇနီးသည်မှာ အဓိကအကျိုးခံစားခွင့်ရှိသူဖြစ်သည့် အလျောက် ပေါ်လစီအရ သေဆုံးခြင်းအတွက် အာမခံလျော်ကြေးငွေကို လက်ခံရရှိမည် ဖြစ်သည်။ အကယ်၍ ကိုအောင်၏ဇနီးသည် သေဆုံးသွားသည်ဆိုပါက ဆင့်ပွားအကျိုးခံစားခွင့်အဖြစ် သတ်မှတ်ထားခဲ့သည့် မောင်မောင်က အာမခံလျော်ကြေးငွေကို လက်ခံရရှိမည်ဖြစ်သည်။
A benefit is the amount of money we'll pay according to the terms of a policy. This is typically the reason why you would invest in an insurance policy, allowing you to plan for the future and giving you peace of mind.
ဤနေရာတွင် အကျိုးခံစားခွင့်ဟူသည်မှာ ငွေကြေးပမာဏကို ဆိုလိုခြင်းဖြစ်ပြီး အာမခံ ကုမ္ပဏီဘက်က ပေါ်လစီအရ ပြန်လည်ပေးအပ်သည့် လျော်ကြေးငွေပမာဏကို ဆိုလို သည်။ ယင်းက အာမခံပေါ်လစီများ ဘာကြောင့်ဝယ်ယူမြှုပ်နှံသင့်သနည်း ဆိုခြင်းကို သိသာမြင်သာ စေသည့် အကြောင်းပြချက်ဖြစ်ပြီး သင်တို့၏ အနာဂတ်ဘဝ စိတ်အေး ချမ်းလုံခြုံမှုများအတွက် စီမံပေးနိုင်မည့် အရာလည်းဖြစ်သည်။
This is the amount of money we will pay you when your policy ends and the policy is eligible.
We understand that circumstances change and perhaps you need to cancel your policy before it is supposed to end. The cash surrender value (also known as 'surrender value') is the amount of money we'll pay in that situation. Cancelling the policy in the early years might result in penalty charges. This means that the cash surrender value could be smaller than the cumulative amount you've paid into your policy.
ဤသည်မှာ သင်၏ အာမခံပေါ်လစီကို ပယ်ဖျက်သောအချိန်တွင် သင့်ကို ပေးအပ်မည့် ငွေပမာဏကို ဆိုလိုခြင်းဖြစ်သည်။
အခြေအနေအရပ်ရပ်များ ပြောင်းလဲနိုင်သည်ကို ကျွန်ုပ်တို့အနေဖြင့် နားလည်ပြီး သင်တို့အနေဖြင့် ပေါ်လစီကို ဖျက်သိမ်းလိုပါက ၎င်းသက်တမ်းကုန်ဆုံးချိန်မတိုင်မီ ပြုလုပ်ရမည်ဖြစ်သည်။ အာမခံပယ်ဖျက်ခြင်းအတွက်ငွေကြေး တနည်းအားဖြင့် အာမခံပယ်ဖျက်ခြင်းအတွက် ပြန်ရနိုင်သော ငွေတန်ဖိုးမှာ ငွေကြေးပမာဏတစ်ခုဖြစ်ပြီး ထိုအချိန်တွင် ကျွန်ုပ်တို့ ဘက်မှ ပေးအပ်မည်ဖြစ်သည်။ ပေါ်လစီအား အစောပိုင်းနှစ်များတွင် ပယ်ဖျက်ခြင်းအတွက် ဒဏ်ငွေပေးဆောင်ရနိုင်ပါသည်။ ဆိုလိုသည်မှာ ပေါ်လစီပယ်ဖျက်ခြင်းအတွက် ပြန်လည်ရရှိမည့် ငွေကြေးမှာ ပေါ်လစီထဲသို့ သင်ပေးချေထားသည့် စုစုပေါင်းငွေ ပမာဏ (စုစုပေါင်း ပရီမီယံ) ထက် ပိုနည်းနိုင်သည်ကို သတိပြုသင့်သည်။
This is the amount of protection under your insurance policy. You pay us a premium to protect you and your loved ones against unexpected events. If these events take place, we fulfil the promise of the policy.
It is important that you discuss your needs with us before choosing a policy. It's also critical that you read your policy terms and conditions to understand what is included and what is excluded.
ဤသည်မှာ သင့်အာမခံပေါ်လစီအောက်မှ ကာကွယ်ပေးနေမည့် ငွေကြေးပမာဏကို ရည်ညွှန်းသည်။ သင့်အနေဖြင့် ကျွန်ုပ်တို့ထံတွင် ပရီမီယံကြေးပေးသွင်းပြီး သင်ကိုယ်တိုင် အပါအဝင် သင်ချစ်မြတ်နိုးရသူများအား မမျှော်လင့်သော အဖြစ်အပျက်များမှ ကာကွယ်နိုင်မည်ဖြစ်သည်။ အကယ်၍ မမျှော်လင့်သောအခြေအနေများ တွေ့ကြုံရပါက ကျွန်ုပ်တို့ဘက်မှ သင်ဝယ်ယူထားသော ပေါ်လစီတွင် ပါဝင်သည့်အတိုင်း အပြည့်အဝ လျော်ကြေးပေးအပ်ပါမည်။ ပေါ်လစီတစ်ခုကို ရွေးချယ်ခြင်းမပြုမီ သင့်လိုအပ်ချက်များကို ကျွန်ုပ်တို့နှင့် ဦးစွာ ဆွေးနွေးရန် အရေးကြီးပါသည်။ သင့်အနေဖြင့် ပေါ်လစီဆိုင်ရာ စည်းမျဥ်းစည်းကမ်းများကို ဖတ်ရှုနားလည်ထားရန်လည်း အရေးကြီးသကဲ့သို့ မည်သည်တို့အကျုံးဝင်ပြီး မည်သည့် အရာများကို ချန်လှပ်ထားကြောင်းကို နားလည်ရန် အရေးကြီးပါသည်။
This expression has different meanings in different industries. When we refer to 'critical illness', we mean a serious physical or mental health issue (for example cancer, a heart attack or Alzheimer disease).
Different policies will cover different critical illnesses, so it's important that you discuss your needs with us before choosing a policy. It's also important that you read your policy terms and conditions, so you know both what is included and what is excluded.
ယခုအသုံးအနှုန်းမှာ လုပ်ငန်းအမျိးအစားပေါ် မူတည်၍ ခြားနားသော အဓိပ္ပာယ် သတ်မှတ်ချက်များစွာရှိပါသည်။ ကျွန်ုပ်တို့အနေဖြင့် ဤနေရာတွင်ပြင်းထန်သော နာမကျန်းဖြစ်ခြင်း ဟု ညွှန်းဆိုရာ၌ ပြင်းထန်သောရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာ (သို့) စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ ကျန်းမာရေးပြဿနာများအဖြစ် သတ်မှတ်ထားပါသည်။ (ဥပမာ - ကင်ဆာရောဂါ၊ နှလုံးရောဂါ (သို့) အယ်လ်ဇိုင်းမားရောဂါ ကဲ့သို့ ရောဂါများကို ဆိုလိုပါသည်။)
ပေါ်လစီများအလိုက် ပြင်းထန်သော နာမကျန်းဖြစ်ခြင်း သတ်မှတ်ချက်များလည်း ကွဲပြားခြားနားမည်ဖြစ်ကာ သင့်အနေဖြင့် ပေါ်လစီတစ်ခုကို မရွေးချယ်မီ သင့်လိုအပ် ချက်များအတွက် ကျွန်ုပ်တို့နှင့် ဦးစွာဆွေးနွေးရန် အရေးကြီးပါသည်။ ထို့အပြင် သင့်ဝယ်ယူမည့် ပေါ်လစီစည်းမျဥ်းစည်းကမ်းများကို သေချာစွာဖတ်ရှုထားရန်လိုအပ်ပြီး မည်သည်အရာများသည် အကျုံးဝင်ကာ မည်သည့်အရာများကိုမူ အကျုံးမဝင်ကြောင်း နားလည်ရန် အရေးကြီးပါသည်။
A death benefit is typically the reason why you would invest in a life insurance policy, allowing you to plan for the future and giving you peace of mind. When you pass away, your beneficiary will receive the proceeds of the policy, which is called a death benefit.
သေဆုံးခြင်းအတွက် အာမခံအကျိုးခံစားခွင့်ဆိုသည်မှာ သင့်အနေဖြင့် အသက်အာမခံပေါ်လစီတွင် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံသင့်သည့် အကြောင်းရင်းတစ်ရပ်ဖြစ်ပြီး အနာဂတ်အတွက် ကြိုတင်စီစဥ်နိုင်မည်ဖြစ်ကာ စိတ်အေးချမ်းမှုကိုလည်း ရရှိစေမည် ဖြစ်သည်။ သင်ကွယ်လွန်သွားချိန် တွင် သင်ရွေးချယ်ထားသည့် အကျိုးခံစားခွင့်ရှိသူက အာမခံလျော်ကြေးငွေများကို ရရှိလိမ့်မည်ဖြစ်သည်။
The coverage (or cover) of a policy defines what is included in a policy whereas an exclusion provision defines what isn't.
This is why it is important that you discuss your needs with us before choosing a policy. It's also critical that you read your policy terms and conditions to fully understand what is included and what isn't.
အာမခံပေါ်လစီအတွင်း မည်သည့်အရာများကို လွှမ်းခြုံမှုရှိပြီး မည်သည်တို့ကိုမူ အကျုံးဝင်ခြင်းမရှိဘဲ ချန်လှပ်ထားရှိမည်ကို ဖော်ပြပါရှိပါသည်။
သို့ဖြစ်ပါ၍ ပေါ်လစီမဝယ်ယူမီကတည်းကပင် သင့်အနေဖြင့် အကာအကွယ်ရယူလိုသည့် လိုအပ်ချက်များကို ကျွန်ုပ်တို့နှင့် ဦးစွာတိုင်ပင်ညှိနှိုင်းစေလိုပါသည်။ ထို့အတူ ပေါ်လစီ၏ စည်းကမ်းနှင့်သတ်မှတ်ချက်များအတွင်း မည်သည်တို့ ပါဝင်ပြီး မည်သည့်အရာများမှာ အကျုံးမဝင်သည်ကို ပြည့်စုံစွာဖတ်ရှုလေ့လာစေလိုပါသည်။
You may cancel your policy by notifying us in writing within resonable amount of time after you receive this policy.
စောင့်ဆိုင်းကာလဆိုသည်မှာ ကျွန်ုပ်တို့အနေဖြင့် ပေါ်လစီစတင်အသက်ဝင်ပြီး အချိန်ခဏအတွင်း သင်၏ ကျန်းမာရေး အခြေအနေအား စစ်ဆေးနေစဥ်ကာလကို သတ်မှတ်ပြီး ယင်းအချိန်ကာလအတွင်း မည်သည့်အကျိုးခံစားခွင့်မှ ရရှိနိုင်မည် မဟုတ်ပါ။
This is the amount you have purchased which can be found on your policy summary. Your benefit is usually express as percentage (%) of the Face Amount.
It is important that you understand all benefit you are covered and we recommend to discuss with us or your insurance agent if you need any clearity.
This is the amount of time that we continue to cover you if you stop paying your premium. It is really important that you reinstate your premium payments before this period ends so that you continue to be protected.
ဤသည်မှာ သင့်အနေဖြင့် ပရီမီယံကြေးပေးသွင်းခြင်းကို ရပ်တန့်လိုက်သော်လည်း ကျွန်ုပ်တို့ဘက်မှ ဆက်လက်အကာအကွယ်ပေးနေသည့် အချိန်ကို ဆိုလိုသည်။ သို့သော်လည်း ယင်းအချိန်ကာလတွင် သင့်အနေဖြင့် ပေါ်လစီ၏ကာကွယ်မှုများ ရပ်တန့်မသွားရန်အတွက် ဤကာလမကုန်ဆုံးမီ ပရီမီယံကြေးကို ပြန်လည်ပေးသွင်းရန် အရေးကြီး ပါသည်။
This type of insurance typically covers groups of people such as employees of a company, or members of an association. This is different from an individual insurance policy, which you would select and pay for yourself.
ဤအာမခံပေါ်လစီမှာ ကုမ္ပဏီဝန်ထမ်းများ (သို့) အသင်းအဖွဲ့ဝင်များကဲ့သို့သော လူ အစုအဖွဲ့အတွက် ရည်ညွှန်းပါသည်။ ၎င်းမှာ တစ်ဦးချင်းအနေဖြင့်ဝယ်ယူထားသည့် ပေါ်လစီနှင့် ကွာခြားမှုများရှိပါသည်။
This is a hassle-free program that gives insurance cover without having to answer any additional medical questions or provide any additional medical reports, if conditions are met.
ဤသည်မှာ ကန့်သတ်ချက်များမရှိတော့သည့် အခြေအနေတစ်ခုဖြစ်ပြီး ကျန်းမာရေး အခြေအနေသတ်မှတ်ချက်များနှင့် ကိုက်ညီပါက ကျန်းမာရေးအတွက် အခြားသော ဆေးဘက်ဆိုင်ရာ မေးခွန်းများအား ဖြေဆိုရန်လိုအပ်တော့မည်မဟုတ်ပေ။
This means that as long as you pay the premiums on your policy, we'll continue to insure you up to a pre-agreed age.
ဆိုလိုသည့်အဓိပ္ပာယ်မှာ သင့်အနေဖြင့် ပေါ်လစီအတွက် ပရီမီယံကြေး ပေးသွင်းနေသမျှ ကာလပတ်လုံး ကျွန်ုပ်တို့အနေဖြင့် ကြိုတင်သဘောတူညီထားသည့် အသက်ကာလ အပိုင်းအခြားတစ်ခုအထိ သင့်အား အာမခံအကာအကွယ်ပေးမည်ဖြစ်သည်။
We do not have entries at the moment. If you think we should include any term here, send us a note on insurancemadesimple@manulife.com and we’ll add it to our glossary.
This usually refers to the legally recognised parent, child or spouse of the person insured.
If you have made a mistake in your policy details, this clause prevents us from denying a claim after a certain period of time, typically one year.
This is a personal insurance policy that you choose and pay for yourself. It is different from a group insurance policy which is typically provided to you by your employer.
ဤသည်မှာ သင်ကိုယ်တိုင် ရွေးချယ်ဝယ်ယူထားသည့် တစ်ဦးချင်းဆိုင်ရာ အာမခံပေါ်လစီကို ဆိုလိုသည်။ သင့်အတွက် အလုပ်ရှင်မှဝယ်ယူပေးထားသည့် အဖွဲ့လိုက်ထားရှိနိုင်မည့် အာမခံပေါ်လစီနှင့် ကွာခြားမှုရှိနိုင်သည်။
This is the first payment made under a new insurance policy.
ကနဦးပေးသွင်းရမည့် ပရီမီယံဆိုသည်မှာ အာမခံပေါ်လစီအသစ်ဝယ်ယူခြင်း အတွက် ပထမဆုံးပေးသွင်းရမည့် ပရီမီယံကြေးဖြစ်သည်။
Insurability
This refers to how eligible you are for insurance. We take into consideration factors like health, age and risk profile before making a decision.
Insurable interest is defined as the reasonable concern of a person to obtain insurance for any individual or property against unforeseen events such as death, losses, etc. A person is expected to have a reasonable interest in a longer life for himself, his family, business and hence is in need of acquiring insurance for these. Therefore, insurable interest is often related to ownership, relationship by law, or blood and possession.
This is the age we use as basis for your premium when you buy a policy. This is computed as your age on your nearest birthday when the policy is issued. Typically, the older you are, the higher the premium.
We do not have entries at the moment. If you think we should include any term here, send us a note on insurancemadesimple@manulife.com and we’ll add it to our glossary.
We do not have entries at the moment. If you think we should include any term here, send us a note on insurancemadesimple@manulife.com and we’ll add it to our glossary.
This means that you are no longer covered by your policy. It happens when you stop paying your premium and any potential grace period has expired. If this has happened please contact us immediately.
This is a type of life insurance where premiums stay the same throughout the term of the policy.
Let's face it: life insurance is not fun to think or talk about, but like taxes or visiting the dentist, planning for the future is an essential part of being an adult.
If people depend on you for financial support, then life insurance is an important way of keeping them protected. At Manulife, we've made it our mission to help you make easier decisions so that we can support you and your loved ones.
အသက်အာမခံမှာ ပျော်ရွှင်စရာကိစ္စတစ်ခုကဲ့သို့ တွေးမြင်၊ ပြောဆိုရန်မရှိသော်လည်း အခွန်အခများ (သို့) သွားဆရာဝန်ထံသို့ ကုသရန်သွားရခြင်းများ၊ အနာဂတ်အတွက် ကြိုတင် စီစဥ်ခြင်းများပြုလုပ်ရန် အရွယ်ရောက်ပြီးသားသူအတွက် မရှိမဖြစ်လိုအပ်သည့် အရာဖြစ် သည်။
အကယ်၍ မိသားစုများက သင်၏ ငွေကြေးထောက်ပံ့မှုအောက်တွင် ရပ်တည်မှီခိုနေကြ ရပါက အသက်အာမခံထားရှိခြင်းကသာ ၎င်းတို့အတွက် အကာအကွယ်ပေးနိုင်သည့် တစ်ခုတည်းသောနည်းလမ်းဖြစ်သည်။ ကျွန်ုပ်တို့ Manulife တွင် သင့်အတွက် ပိုမိုလွယ်ကူ သော ဆုံးဖြတ်ချက်များချမှတ်နိုင်ရန် ကူညီပေးသွားမည်ဖြစ်သည်။ သို့မှသာ သင်ကိုယ်တိုင် နှင့် သင်ချစ်မြတ်နိုးရသူများအတွက် စိတ်ချလုံခြုံစေမည်ဖြစ်သည်။
This describes a person who is covered by an insurance policy. They may also be the the policyowner.
အသက်အာမခံပေါ်လစီသဘောတရားအရ အကာအကွယ်ပေးထားမည့်လူကို ဆိုလိုသည်။ ပေါ်လစီ ဝယ်ယူသူကိုယ်တိုင်ကလည်း အသက်အာမခံထားရှိသူဖြစ်ခွင့်ရှိသည်။
This is the pre-agreed date on which a policy term ends. A policy is no longer effective after its maturity date.
We do not have entries at the moment. If you think we should include any term here, send us a note on insurancemadesimple@manulife.com and we’ll add it to our glossary.
We do not have entries at the moment. If you think we should include any term here, send us a note on insurancemadesimple@manulife.com and we’ll add it to our glossary.
This is a fixed amount of money paid to you as the policyholder at regular intervals.
ကျွန်ုပ်တိုအနေဖြင့် ပေါ်လစီပိုင်ရှင်အား ပြန်ထုတ်ပေးမည့် သတ်မှတ်ထားသောငွေပမာဏကို ဆိုလိုသည်။
A life insurance policy loan is just a loan from the 'cash value' of your policy. It is important that you keep up the payments on your loan so that we do not need to reduce the final pay-out.
အသက်အာမခံပေါ်လစီချေးငွေဆိုသည်မာ သင့်ပေါ်လစီ၏ ပြန်ရနိုင်သောငွေတန်ဖိုး (Cash Value) မှ ချေးယူခြင်းကို ရည်ညွှန်းသည်။ သင့်အနေဖြင့် ချေးငွေကို အချိန်မီ ပြန်လည်ပေးဆပ်မှသာ နောက်ဆုံးအာမခံအကျိုးခံစားခွင့်ကို အပြည့်အဝရရှိမည် ဖြစ်သည်။
A policy owner is a person in whose name the insurance policy is held. Another term for this is 'policyholder'. So, if you buy an insurance policy under your own name, you’re the policy owner.
As the policy owner, you can add more people to your policy. These would become additional 'people insured' under the policy.
ပေါ်လစီပိုင်ရှင်ဆိုသည်မှာ အာမခံပေါ်လစီကို ၎င်း၏ အမည်ဖြင့် ဝယ်ယူထားသူဖြစ်သည်။ တနည်းအားဖြင့် ပေါ်လစီကိုင်ဆောင်ထားသူဟုလည်း အဓိပ္ပာယ်ဖွင့်ဆိုနိုင်သည်။ အကယ်၍သင့်အနေဖြင့် အာမခံပေါ်လစီကို သင့်အမည်ဖြင့်ဝယ်ယူလိုက်ပါက သင်က ပေါ်လစီပိုင်ရှင် ဖြစ်လာမည်။
ပေါ်လစီပိုင်ရှင်အနေဖြင့် သင့်ပေါ်လစီအတွက် အခြားသူများကို ထပ်ပေါင်းထည့် နိုင်သည်။ ယင်းသို့လုပ်ဆောင်ခြင်းဖြင့် ပေါ်လစီအောက်တွင် အကျုံးဝင်မည့်သူများ (ထပ်တိုး) အဖြစ် ဖြစ်လာမည်ဖြစ်သည်။
This refers to the process to change or update your policy's information. Those changes might affect your benefit coverage or premium of the policy.
It is important that you need to reach out to us first to understand it more so that we can help you in proceeding the change.
ယခုခေါင်းစဥ်အောက်တွင် သင်၏ ပေါ်လစီဆိုင်ရာအချက်အလက်များကို ပြောင်းလဲခြင်း သို့ အသစ်ထည့်သွင်းခြင်းလုပ်ငန်း များ သက်ဆိုင်ပါသည်။ ယင်းပြောင်းလဲမှုများသည် သင်၏ အာမခံ အကျိုးခံစားခွင့်နှင့် ပရီမီယံကြေးအပေါ် သက်ရောက်မှုရှိ နိုင်ပါသည်။
သင်ပြောင်းလဲလိုသည်များကို ကျွန်ုပ်တို့ပိုမိုနားလည်ပြီး ကူညီပြောင်းလဲပေးနိုင်ရန်အတွက် ကျွန်ုပ်တို့ထံ ဦးစွာဆက်သွယ်ရန် အရေးကြီးပါသည်။
This refers to every 12-month period, starting from the day the policy becomes effective.
ဤသည်မှာ ပေါ်လစီစတင်အသက်ဝင်ပြီးချိန်မှစ၍ နှစ်ပတ်လည်ကို ဆိုလိုခြင်းဖြစ်သည်။
This is a health condition (either physical or mental) that is diagnosed before your policy becomes effective. It is important that you declare these conditions so that we can confirm whether we can cover them. If you do not declare these conditions upfront, your policy may become invalid.
ဤသည်မှာ သင့် အာမခံပေါ်လစီ စတင်အသက်မဝင်မီ သင့်ကျန်းမာရေးအခြေအနေ (ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာ သို့ စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ)များ စစ်ဆေးထားခြင်း ရလဒ်ကိုဆိုလိုသည်။ သင့်အနေဖြင့် ပေါ်လစီမဝယ်ယူမီ သင့်ကျန်းမာရေးအခြေအနေများကို ပွင့်ပွင့်လင်းလင်း ပြောပြထားမှသာ ကျွန်ုပ်တို့အနေဖြင့် အကာအကွယ် ပေးနိုင်/မပေးနိုင်ကို ပြောပြပေးနိုင်မည်ဖြစ်သည်။ အကယ်၍ ပကတိကျန်းမာရေးအခြေအနေကို ထိမ်ချန်ထားပါက သင်၏ပေါ်လစီပျက်ပြယ်ပါမည်။
This is the cost of your insurance policy, which may be paid on a monthly, quarterly, or annual basis.
၎င်း၏အဓိပ္ပာယ်မှာ သင့်အာမခံပေါ်လစီအတွက် လစဥ်၊ သုံးလတစ်ကြိမ် (သို့) နှစ်စဥ် ပေးသွင်းရမည့် ကုန်ကျငွေဖြစ်သည်။
This is the total number of periods (eg. years) that a policyholder will need to pay premiums. It will vary depending on the type of policy you choose.
ဤသည်မှာ ပေါ်လစီကိုင်ဆောင်ထားသူအနေဖြင့် ပရီမီယံကြေးပေးသွင်းရမည့် စုစုပေါင်းကာလကို ရည်ညွှန်းသည်။ ၎င်းမှာ သင်ရွေးချယ်ထားသည့် ပေါ်လစီ အမျိုးအစားပေါ်မူတည်၍ ကွဲပြားမှုရှိနိုင်သည်။
This is the amount of money you need to spend for your policy. This may vary from year to year, depending on the level of cover and your risk profile. Premium rates can be fixed, we call these 'level premiums'.
ဤသည်မှာ သင့်ပေါ်လစီအတွက် သုံးစွဲရန်လိုအပ်သည့် ငွေကြေးပမာဏကို ဆိုလိုသည်။ ၎င်းမှာ သင်၏ အန္တရာယ်ရှိနိုင်သည့် အနေအထားများနှင့် သင်ဝယ်ယူထားသော ပေါ်လစီ၏ အကာအကွယ်ပေးနိုင်မှုတို့ပေါ် မူတည်၍ တစ်နှစ်နှင့်တစ်နှစ် မတူညီနိုင်ပါ။
This refers to: an automatic premium loan and the interest on it; or the cash loan and the interest on it; or both.
If the policy has net cash value and if you fail to pay a period of grace, we will automatically borrow the overdue premium loan (the 'automatic premium loan').
You may apply for a cash loan (the 'cash loan') net cash-in value is positive. You must use the application form we give you and whether we grant the loan, the maximum amounts of 90% of cash value is allowed.
We will charge you interest on a daily basis on the amount you owe, at interest rates of 15% per annum. Interest will be added to the amount you owe on each policy anniversary. The amount you owe refers to: the automatic premium loan or cash loan, or both (in the policy year where you first take out the automatic premium loan or cash loan or both, or in the policy year where there is no outstanding policy debt at the time you take out the automatic premium loan or cash loan or both); and in future policy years, the amount owed from the previous policy year (which includes interest) and any automatic premium loan or cash loan (or both) taken up in that policy year.
ပေါ်လစီကြွေးမြီမှာ ပရီမီယံကြေးမှအလိုအလျောက်ဖြတ်တောက်သည့် ကြွေးမြီစနစ်နှင့် ယင်းအပေါ်တွင် သက်ရောက်မည့်အတိုး (သို့မဟုတ်) ချေးငွေနှင့် အတိုး (သို့မဟုတ်) နှစ်ခုစလုံးကို ရည်ညွန်းသည်။
အကယ်၍ သင့်အနေဖြင့် ပေါ်လစီအတွက် အသားတင်ငွေသားပေးသွင်းရန်လိုအပ် သော်ငြား စောင်ဆိုင်းပေးသည့် ကာလထက်ကျော်လွန်၍ ပေးသွင်းရန်ပျက်ကွက်ပါက ကျွန်ုပ်တို့အနေဖြင့် သတ်မှတ်ရက်ကျော်လွန်ခြင်းအတွက် ပရီမီယံချေးငွေအဖြစ် အလိုအလျောက်သတ်မှတ်ဖြတ်တောက်သွားမည်ဖြစ်သည်။ (ပရီမီယံကြေးမှ အလို အလျောက်ဖြတ်တောက်သည့် ကြွေးမြီစနစ်)
သင့်အနေဖြင့် ငွေသားချေငွေ (cash loan) ကို အသားတင်ငွေသားတန်ဖိုးအဖြစ် သတ်မှတ်နိုင်သည်။ ယင်းအတွက် ကျွန်ုပ်တို့ဘက်မှပေးအပ်ထားမည့် လျှောက်လွှာပုံစံကို အသုံးပြုကာ သင့်အနေဖြင့် လျှောက်ထားရမည်ဖြစ်ပြီး အများဆုံး ငွေကြေးတန်ဖိုး ၉၀ ရာခိုင်နှုန်းအထိ အမြင့်ဆုံးသတ်မှတ်ပေးထားသည်။
အဆိုပါချေးယူခြင်းအတွက် သင့်အနေဖြင့် နေစဥ်အတိုးအနေဖြင့် သတ်မှတ်ခံရမည် ဖြစ်ပြီး တစ်နှစ်တာအတွက် အတိုးနှုန်း ၁၅ရာခိုင်နှုန်းကျသင့်မည်ဖြစ်သည်။ အတိုးကို သင် ဝယ်ယူထားသည့် ပေါ်လစီပမာဏအတွက် တစ်နှစ်ချင်းထပ်တိုးသွားမည်ဖြစ်သည်။ သင့် ကြွေးမြီပမာဏဆိုသည်မှာ ပရီမီယံကြေးမှအလိုအလျောက်ဖြတ်တောက်သည့်
ကြွေးမြီစနစ် နှင့် ယင်းအပေါ်တွင်သက်ရောက်မည့်အတိုး (သို့မဟုတ်) ချေးငွေနှင့် အတိုး (သို့မဟုတ်) နှစ်ခုစလုံး(ပေါ်လစီနှစ်အတွင်း သင်ပထမဆုံးထုတ်ယူသည့် ပရီမီယံကြေးမှအလိုအလျောက်ဖြတ်တောက်သည့်
ကြွေးမြီစနစ် နှင့် ယင်းအပေါ်တွင်သက်ရောက်မည့်အတိုး (သို့မဟုတ်) ချေးငွေနှင့် အတိုး (သို့မဟုတ်) နှစ်ခုစလုံး (သို့မဟုတ်) ပေါ်လစီနှစ်အတွင်း ပေးသွင်းရန်မကျန်ရှိ တော့သည့် ပရီမီယံကြေးမှအလိုအလျောက်ဖြတ်တောက်သည့်
ကြွေးမြီစနစ် နှင့် ယင်းအပေါ်တွင်သက်ရောက်မည့်အတိုး (သို့မဟုတ်) ချေးငွေနှင့် အတိုး (သို့မဟုတ်) နှစ်ခုစလုံး နှင့် လာမည့်ပေါ်လစီနှစ်အတွက် ယခင်ပေါ်လစီနှစ်မှ သင့်ကြွေးမြီပမာဏ (အတိုပါအပါ) အပြင် မည်သည့် ပရီမီယံကြေးမှအလိုအလျောက်ဖြတ်တောက်သည့်ကြွေးမြီစနစ် နှင့် ယင်းအပေါ်တွင်သက်ရောက်မည့်အတိုး (သို့မဟုတ်) ချေးငွေနှင့် အတိုး (သို့မဟုတ်) နှစ်ခုစလုံးကို ဆိုလိုသည်။
We do not have entries at the moment. If you think we should include any term here, send us a note on insurancemadesimple@manulife.com and we’ll add it to our glossary.
This refers to an additional, optional provision to your insurance policy. A rider increases the level of your coverage and will usually increase premiums.
ဤသည်မှာ သင်၏ အာမခံပေါ်လစီတွင် အပိုထပ်မံပူးတွဲသောစာချုပ်ကို ရည်ညွှန်းခြင်းဖြစ်ပြီး ၎င်းကို ထပ်တိုးအစီအစဥ် ‘rider’ ဟု ခေါ်ပါသည်။ အဆိုပါ ထပ်တိုးအစီအစဥ် ‘rider’ သည် သင့်အာမခံပေါ်လစီ၏ အာမခံအကာအကွယ်ပေးသောအချက်များကို အဆင့်အားဖြင့် ပိုမိုတိုးမြှင့်ပေးနိုင်ပြီး ပုံမှန်အားဖြင့် ပရီမီယံကိုလည်း တိုးမြင့်လာစေမည်ဖြစ်ပါသည်။
The use of available cash value to continue the insurance policy for a reduced amount of coverage.
ရရှိနိုင်သည့် ပြန်ရနိုင်သောငွေတန်ဖိုး (Cash Value) ကို အသုံးပြု၍ လျှော့ချလိုက်သော အာမခံအကာအကွယ်ပမာဏတစ်ခုဖြင့် အာမခံပေါ်လစီကို ဆက်လက်တည်မြဲနေစေခြင်းဖြစ်သည်။
The process of reviving a terminated insurance policy within a certain period, typically 12 months.
ပုံမှန်အားဖြင့် ၁၂ လအတွင်း အကျုံးဝင်နေဆဲ ရပ်စဲထားသည့် အာမခံပေါ်လစီအား ပြန်လည်အသက်သွင်းလုပ်ဆောင်နိုင်သည့် လုပ်ငန်းစဥ်ကိုခေါ်ဆိုသည်။
This refers to an additional provision to your insurance policy and is often called a 'rider'. A rider increases the level of your coverage and will usually increase premiums.
Single premium is a type of life insurance premium that charges the policyowner a single up-front premium payment to fully fund the policy.
တစ်ကြိမ်ပေးသွင်းပရီမီယံဆိုသည်မှာ အသက်အာမခံပရီမီယံအမျိုးအစားတစ်ခုဖြစ်ပြီး ပေါ်လစီပိုင်ဆိုင်သူအနေဖြင့် ပရီမီယံ ကြေးကို တစ်ကြိမ်တည်းဖြင့် တစ်လုံးတစ်ခဲပေးသွင်းပြီး ပေါ်လစီအရ အာမခံအကာအကွယ်ကို အပြည့်အဝ ရယူခြင်းဖြစ် သည်။
This simply means to cancel a policy before your policy supposes to end for the purpose of getting a policy's cash value.
ကျွန်ုပ်တိုအနေဖြင့် ပေါ်လစီပိုင်ရှင်အား ပြန်ထုတ်ပေးမည့် သတ်မှတ်ထားသောငွေပမာဏကို ဆိုလိုသည်။
We understand that circumstances change and perhaps you need to cancel your policy before it is supposed to end. The surrender value (also known as 'cash surrender value') only applies to eligible policies. It is the amount of money we'll pay you if you cancel your policy.
Cancelling the policy in the early years might result in penalty charges. This means that the cash surrender value could be smaller than the cumulative amount you've paid into your policy.
ဤသည်မှာ သင်၏ အာမခံပေါ်လစီကို ပယ်ဖျက်သောအချိန်တွင် သင့်ကို ပေးအပ်မည့် ငွေပမာဏကို ဆိုလိုခြင်းဖြစ်သည်။
အခြေအနေအရပ်ရပ်များ ပြောင်းလဲနိုင်သည်ကို ကျွန်ုပ်တို့အနေဖြင့် နားလည်ပြီး သင်တို့အနေဖြင့် ပေါ်လစီကို ဖျက်သိမ်းလိုပါက ၎င်းသက်တမ်းကုန်ဆုံးချိန်မတိုင်မီ ပြုလုပ်ရမည်ဖြစ်သည်။ အာမခံပယ်ဖျက်ခြင်းအတွက်ငွေကြေး တနည်းအားဖြင့် အာမခံပယ်ဖျက်ခြင်းအတွက် ပြန်ရနိုင်သော ငွေတန်ဖိုးမှာ ငွေကြေးပမာဏတစ်ခုဖြစ်ပြီး ထိုအချိန်တွင် ကျွန်ုပ်တို့ ဘက်မှ ပေးအပ်မည်ဖြစ်သည်။ ပေါ်လစီအား အစောပိုင်းနှစ်များတွင် ပယ်ဖျက်ခြင်းအတွက် ဒဏ်ငွေပေးဆောင်ရနိုင်ပါသည်။ ဆိုလိုသည်မှာ ပေါ်လစီပယ်ဖျက်ခြင်းအတွက် ပြန်လည်ရရှိမည့် ငွေကြေးမှာ ပေါ်လစီထဲသို့ သင်ပေးချေထားသည့် စုစုပေါင်းငွေ ပမာဏ (စုစုပေါင်း ပရီမီယံ) ထက် ပိုနည်းနိုင်သည်ကို သတိပြုသင့်သည်။
There are two types of life insurance policy: term life and whole life.
'Term life' means we cover you for a defined period of time (for example, 25 years) whereas 'whole life' means we cover you for your entire life.
အသက်အာမခံပေါ်လစီနှစ်မျိုးရှိပြီး သတ်မှတ်ကာလတစ်ခုအတွက်အသက်အာမခံနှင့် ဘဝတစ်သက်တာအသက်အာမခံဟူ၍ဖြစ်သည်။
သတ်မှတ်ကာလတစ်ခုအတွက်အသက်အာမခံဟူသည်မှာ ကျွန်ုပ်တို့အနေဖြင့် သင့်အား သတ်မှတ်ကာလတစ်ခု (ဥပမာ - ၂၅ နှစ်တာ) အတွက် အကာအကွယ်ပေးထားမည်ဖြစ်ပြီး ဘဝတစ်သက်တာဆိုသည်မှာ သင့်ဘဝသက်တမ်းတစ်လျှောက်လုံးအတွက် အကာအကွယ်ပေးထားခြင်းကို ဆိုလိုသည်။
In the case of a total and permanent disability, you would never be able to work in the same capacity as before you were ill and/or injured. A total and permanent disability would mean that the you will never work again.
It is important for you to understand the terms and conditions covered by your policy, so be sure to read them.
လုံးလုံးလျားလျားထာဝစဥ်မသန်စွမ်းဖြစ်ခြင်းဟုဆိုရာတွင် သင့်အနေဖြင့် ဖျားနာခြင်း (သို့) ထိခိုက်ဒဏ်ရာရရှိခြင်းကြောင့် နဂိုမူလဆောင်ရွက်မှုပြုလုပ်နိုင်နေသည့် လုပ်ငန်း ဆောင်တာများကို လုပ်ဆောင်နိုင်ခြင်းမရှိတော့သည့် အခြေအနေကို ဆိုလို သည်။ သင့်အနေဖြင့် လုံးဝအလုပ်လုပ်နိုင်ခြင်းမရှိတော့သည့် အခြေအနေကို လုံးလုံးလျားလျားထာဝစဥ်မသန်စွမ်းဖြစ်ခြင်း ဟု တစ်နည်းအားဖြင့် သတ်မှတ်နိုင်သည်။
ထိုအခြေအနေအတွက် သင့်အနေနှင့် ပေါ်လစီဆိုင်ရာ စည်းကမ်းနှင့်သတ်မှတ်ချက်များကို နားလည်ထားရန်လိုအပ်ပြီး သေချာစွာ ဖတ်ရှုထားရန်လည်းလိုအပ်ပါသည်။
This is the process by which we assess how eligible you are for insurance and the level of risk we will take on your behalf.
ဤသည်မှာ ဝယ်ယူမည့်အသက်အာမခံအတွက် သင်သည်မည်မျှသင့်လျော်ကြောင်းနှင့် အန္တရာယ်ရှိနိုင်သည့်အနေအထားကို အကဲဖြတ်ပေးသည့် လုပ်ငန်းစဥ်ကို ဆိုလိုသည်။
These are risk assessment experts and they are really important in the world of insurance. Their role is to understand your risk profile so that they can determine the right price for your insurance. It's important for them to know all of the facts (such as pre-existing conditions) so that they can make a fair evaluation.
၎င်းတို့မှာ အာမခံဆိုင်ရာကိစ္စရပ်များအတွက် စစ်ဆေးအကဲဖြတ်ရာတွင် ကျွမ်းကျင်သူများဖြစ်ကြပြီး အာမခံလောကတစ်ခုလုံး အတွက် လွန်စွာအရေးပါသူများလည်းဖြစ်ကြပါသည်။ သင်၏အာမခံအတွက် အသင့်လျော်ဆုံးပရီမီယံသွင်းငွေကို ဆုံးဖြတ်ပေးနိုင်ရန်အတွက် သင်၏ risk profile (သင်၏ကျန်းမာရေးအခြေအနေ၊ နေထိုင်မှုပုံစံ၊ အလုပ်အကိုင်၊ ဝါသနာ၊ အစရှိသည်တို့) ကို နားလည်ရန်မှာ ၄င်းတို့၏ အခန်းကဏ္ဍဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့် ၎င်းတို့အနေဖြင့် သင့်တင့် မျှတသည့် အကဲဖြတ်လုပ်ဆောင်မှုများ ဖြစ်လာစေရန် သင်၏ အချက်အလက်များ (ဥပမာ အာမခံမဝယ်ယူမီ ကြိုတင်ရှိနှင့်နေပြီးသောအခြေအနေများ) ကို သိရှိထားရန် အရေးကြီးပါသည်။
We do not have entries at the moment. If you think we should include any term here, send us a note on insurancemadesimple@manulife.com and we’ll add it to our glossary.
It is important for you to understand the terms and conditions covered by your policy, so be sure to read them.
စောင့်ဆိုင်းကာလဆိုသည်မှာ ကျွန်ုပ်တို့အနေဖြင့် ပေါ်လစီစတင်အသက်ဝင်ပြီး အချိန်ခဏအတွင်း သင်၏ ကျန်းမာရေး အခြေအနေအား စစ်ဆေးနေစဥ်ကာလကို သတ်မှတ်ပြီး ယင်းအချိန်ကာလအတွင်း မည်သည့်အကျိုးခံစားခွင့်မှ ရရှိနိုင်မည် မဟုတ်ပါ။
ထိုအခြေအနေအတွက် သင့်အနေနှင့် ပေါ်လစီဆိုင်ရာ စည်းကမ်းနှင့်သတ်မှတ်ချက်များကို နားလည်ထားရန်လိုအပ်ပြီး သေချာစွာ ဖတ်ရှုထားရန်လည်းလိုအပ်ပါသည်။
Under this option you will no longer continue paying your future premium if you are unable to pay for it due to disability or death or other unfortunate events. It's an optional benefit (also known as a rider) that you'll find on several of our plans. It is important that you understand its benefit and we recommend to discuss with us or your insurance agent if you need clarity.
We do not have entries at the moment. If you think we should include any term here, send us a note on insurancemadesimple@manulife.com and we’ll add it to our glossary.
We do not have entries at the moment. If you think we should include any term here, send us a note on insurancemadesimple@manulife.com and we’ll add it to our glossary.
We do not have entries at the moment. If you think we should include any term here, send us a note on insurancemadesimple@manulife.com and we’ll add it to our glossary.
INSIGHTS
Customer Service
©2022 Manulife Myanmar, Main office: 16/F, Kantharyar Office Tower, Corner of Kan Yeik Thar Road & U Aung Myat Road, Mingalar Taung Nyunt Township, Yangon, Myanmar
Tel: 09 765 467 100